Czy i kiedy doradca podatkowy potrzebuje ubezpieczeń od utraty dochodu? W tym poście opisuję właśnie ten temat.
Zarabiasz więcej niż średnia krajowa? Jesteś na umowie B2B? Masz obawy co się stanie, jeżeli z powodu wypadku czy choroby nie będziesz mógł zarabiać? Obawiasz się o swoją pensję? Ubezpieczenie od utraty dochodu to może być dobre rozwiązanie dla Ciebie.
Temat ubezpieczeń od utraty dochodu często pojawia się na tym blogu. Bo często nasi klienci o te ubezpieczenia pytają. Pisaliśmy już o tym co jest przedmiotem ubezpieczeń od utraty dochodu, o ubezpieczeniach od utraty dochodu dla ratownika medycznego, czy dla branży IT.
Jak działa ubezpieczenie od utraty dochodu
Ubezpieczenie od utraty dochodu – również dla doradców podatkowych, działa w następujący sposób:
- osoba ubezpieczająca się, kontaktuje się z doradcą ubezpieczeniowym (agentem)
- osoba ubezpieczająca się, określa jak wysokie świadczenia chciałaby otrzymywać w ramach wystąpienia niezdolności do wykonywania zawodu (np w wyniku choroby czy wypadku)
- agent ubezpieczeniowy wylicza składkę ubezpieczenia od utraty dochodu
- osoba ubezpieczająca się (np. doradca podatkowy), podpisuje umowę ubezpieczeniową, wpłaca składkę
- od tego momentu osoba ubezpieczająca się, jest objęta ochroną
- w razie wystąpienia zdarzeń opisanych w umowie, powodujących niezdolność do wykonywania zawodu – w tym ryzyko utraty dochodu, ubezpieczonemu wypłacane są środki
Kto kupuje ubezpieczenia od utraty dochodu
Ubezpieczenia od utraty dochodu, poza doradcami podatkowymi, kupują zwykle pracownicy ochrony zdrowia (lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki), ale też i branża IT. Programiści, developerzy, administratorzy IT, informatycy.
Samozatrudnieni i ubezpieczenie od utraty dochodu
Co często mają wspólnego, wszystkie osoby kupujące ubezpieczenie od utraty dochodu? Zwykle są na umowach B2B, pracują prowadząc jednoosobową dzialalność gospodarczą.
Kontekst doradcy podatkowego i ubezpieczeń od utraty dochodu pojawia się też w innym temacie.
Księgowi i doradcy podatkowi są pytani często przez klientów, czy można ubezpieczenie od utraty dochodu dodać do kosztów prowadzenia firmy.
Ten film video odpowiada na to pytanie.
Zobacz też tekst na temat ubezpieczeń od utraty dochodu dla b2b na szczecinautomatyka.pl.
[…] doradca podatkowy […]
Review Kiedy doradca podatkowy potrzebuje ubezpieczenia od utraty dochodu?.